گوش دادن به موسیقی ملایم فشار خون را پایین می آورد!!!!!!
ایرنا: بر اساس تحقيقي که در نشست "انجمن آمريکايي فشار خون بالا" گزارش شده است، روزي نيم ساعت گوش دادن به موسيقي ملايم فشار خون را بطور چشمگيري پايين مي آورد.
در اين مطالعه، محققان مشاهده کردند در ميان افرادي که پرفشاري متوسط خون داشتند، فشار خون آناني که مدت يک ماه روزي نيم ساعت موسيقي کلاسيک گوش دادند به ميزان چشمگيري کاهش يافت.
دکتر "پيترو اي. مودستي" از "دانشگاه فلورانس" ايتاليا گفت گوش دادن به موسيقي ملايم آرام بخش است و در بسياري موارد اثر آن روي کنترل اضطراب و کاهش فشار خون ثابت شده است.
در اين مطالعه، محققان در مجموع روي 48 بزرگسال 45 تا 70 ساله که براي کنترل بيماري پر فشاري متوسط خونشان دارو مصرف مي کردند تحقيق کردند.
از اين تعداد 28 نفر هر روز در حين انجام ورزش هاي تنفسي آرام و کنترل شده 30 دقيقه موسيقي کلاسيک گوش مي دادند.
در کارهاي روزمره 20تن ديگر که بعنوان گروه کنترل در نظر گرفته شده بودند هيچ نغييري داده نشد.
فشار خون اين افراد که يک و چهار هفته بعد گرفته شد نشان داد که فشار خون سيستوليک - عدد بالايي فشار خون - افرادي که موسيقي گوش مي دادند بطور چشمگيري پايين آمده بود.
برعکس در فشار خون گروه کنترل کاهش هاي اندک و غير چشمگيري مشاهده شد.
مودستي گفت محققان از نقش مثبت گوش دادن به موسيقي براي بيماران و پزشکان شگفت زده شده اند.
به گفته مودستي ، پزشکان اکنون مي توانند با اطمينان گزينه گوش دادن به موسيقي را به عنوان يک گزينه درماني بي خطر، موثر و غير دارويي و يا يک مکمل درماني مورد بررسي قرار دهند.
مودستي افزود، با وجود تاکيد جهاني بر پيشگيري از ابتلا به فشار خون، پيش بيني مي شود تا سال 2025 حدود 65 ميليون نفر در سراسر جهان فشار خون بالا داشته باشند.
اما با وجود اين آمار هاي نااميد کننده بازهم بايد تاکيد کرد که کارهاي ساده و لذت بخشي مانند گوش سپردن روزانه به موسيقي به همراه تنفس شکمي آرام مي تواند به کاهش فشار خون افراد کمک کند.
Untitled 2